Jumppaa sekä jalkoja että varpaita

Ihonhoidon lisäksi jalat pitävät jumpasta ja venyttelystä. Paljain jaloin kävely on erinomainen ja helppo tapa vahvistaa jalkoja. Ota kengät pois ja kävele – mieluiten hiekalla, jos mahdollista. Se on ihanteellinen tapa rentouttaa ja vahvistaa jalkojen ja varpaiden lihaksia.

Jumppaa sekä jalkoja että varpaita
Lisää jalka- ja varvasjumppaa

Isovarpaiden venytys
Kierrä paksu kuminauha molempien isovarpaiden ympärille ja vedä varpaita erilleen toisistaan. Pidä asento 5 sekuntia. Toista 5–10 kertaa.

Varpaiden venytys
Kierrä kuminauha toisen jalan varpaiden ympärille ja levitä varpaat. Pidä asento 5 sekuntia. Toista 5–10 kertaa.

Golfpallohieronta
Pyörittele golfpalloa vasemman jalan jalkapohjan alla noin 2 minuutin ajan. Tee sitten sama oikealla jalalla. Harjoitus tuntuu mukavalta ja vahvistaa jalkaholveja.

Pyyhkeen poiminta
Pane pieni pyyhe lattialle ja nosta se varpailla ilmaan. Pidä pyyhe ilmassa 5 sekuntia. Toista 5 kertaa molemmilla jaloilla. Harjoitus vahvistaa etenkin suonenvedolle alttiita varpaita.

Lisää jalka- ja varvasjumppaa